Forum www.zbawieniecom.fora.pl Strona Główna www.zbawieniecom.fora.pl
Jana 17:17 "Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą."
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy Chrześcijanie muszą miłować zbrodniarzy?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zbawieniecom.fora.pl Strona Główna -> Rozważania biblijne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:34, 16 Lut 2014    Temat postu:

Ewangelia Jana została przyjęta tutaj jako swoisty próbnik, poprzez który patrzymy na pozostałe ewangelie.
Ewangelia ta różni się zasadniczo od pozostałych - w starożytności nazwano ją pneumatyczną "w sensie duchową (z gr. Πνεύμα Pneuma - duch), podczas gdy trzy pierwsze – somatycznymi (z gr. σῶμα soma - ciało). Dzisiaj określane są jako synoptyczne. Słowo synoptyczna pochodzi od greckiego συνοψις (tu: wspólny punkt widzenia)."
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewangelia Jana jest w starożytności określana jako duchowa, reszta jako cielesne/wspólne. Za jej autentycznością przemawia fakt, że Jan otrzymał także w późniejszym czasie Objawienie Chrystusa, poprzez Anioła – wskazuje na powiązanie tekstu ewangelii z treścią Objawienia.

Ewangelia Mateusza ogólnie jest postrzegana jako rozszerzona wersja ewangelii Marka, zawiera wiele odniesień do proroctw ze ST.

Ewangelia Marka uważana jest za pierwszą z napisanych ewangelii, na której mieli bazować autorzy ewangelii Mateusza i Łukasza.

Ewangelia Łukasza, z wiadomych względów, nie została uwzględniona w tym porównaniu.



Sprzeczności ewangelii Mateusza i Marka w odniesieniu do ewangelii Jana

1. Pochodzenie Chrystusa Jn 1:1-18
Mat 1:1-17 – uwzględnia rodowód Isusa od Abrahama do Józefa, męża Marii, co na pewno wymagało sporego nakładu czasu w badaniu pism ST
Mk – brak informacji
Jn 1:1-18 – opisuje prawdziwe pochodzenie Zbawiciela, jako Syna Boga i współtwórcę wszechświata jako jedyna z ewangelii; tekst wskazuje na natchnienie pisarza

» Pominięcie tak oczywistej informacji dla Apostoła, jakim jest pochodzenie Syna od Ojca, wydaje się czymś nietypowym, aby o tym nie wspomnieć.
» Powstaje pytanie dla kogo miała być przeznaczona cała genealogia, skoro Isus jest Synem Boga, a tytuł Syna człowieczego odnosi się do przyjęcia przez Niego ciała ludzkiego z niewiasty.



2. Jan chrzciciel i faryzeusze; Betabara

Mat 3:7-12 – do Jana chrzciciela przychodzą faryzeusza także w celu ochrzczenia, Jan potępia ich nazywając ich mianem "plemię żmijowe", nawołuje do pokuty
Mk 1:1-8 – brak informacji
Jn 1:19-28 – faryzeusze przychodzą jedynie aby dowiedzieć się czy Jan jest związany z zapowiedzianym przyjściem Chrystusa, Eliasza lub proroka.

Faryzeusze uważali siebie za lepszych od pospolitego ludu poprzez swoją uprzywilejowaną pozycję, znajomość Pism. Poddanie się słowom, Jana – świadczącego Chrystusie, uderzało w ich działalność, jako potomstwa Szatana, a każda uległość wobec nauk Jana mogła tylko pociągnąć większe rzesze za Isusem.


3. Chrzest Chrystusa; Betabara
Mat 3:13-17, Mk 1:9-11 – Isus zostaje ochrzczony przez Jana w rzece Jordan, przy czym u Mateusza Jan prosi Go o chrzest dla siebie; po chrzcie Duch Święty zstępuje na Chrystusa i rozlega się głos z nieba (Mat 3:17, Mk 1:11)
Jn 1:32-34 – Jan chrzciciel poświadczył, że ujrzał Ducha Świętego zstępującego na Isusa, według zapowiedzi jaką dostał od Boga, jednak nie ma opisu iż Isus zostaje przez Jana ochrzczony. Isus chrzci Duchem świętym, jak i sam został ochrzczony Duchem.

» Sprzeczność, która tu występuje całkowicie stawia ewangelie Mateusza i Marka przeciwko ewangelii Jana. Brak przyjęcia chrztu od Jana przez Isusa potwierdza świadectwo Jana
Jana 1:31-33 (31) I ja go znałem; lecz dlatego przyszedłem, chrzcząc wodą, aby był objawiony Izraelowi.
(32) Jan świadczył też, mówiąc: Widziałem Ducha, zstępującego z nieba jakby gołębica; i spoczął na nim.
(33) I ja go nie znałem; lecz Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, rzekł do mnie: Ujrzysz tego, na którego Duch zstępuje i na nim spocznie, Ten chrzci Duchem Świętym.
» Jan widział tylko zstąpienie Ducha na Isusa, co nawiązuje do zstąpienie Ducha np. na Dawida. Dawid był cieniem/typem zapowiadającym Isusa więc i jego powołanie na króla Izraela jest cieniem przyszłych wydarzeń, królowie Izraela byli pomazywani (Chrystus = Pomazaniec)
to był symbol, niejako koronacja tak samo i Saul dostąpił Ducha w momencie pomazania na króla
chrzest był stosowany przez Jana i uczniów Isusa, ale Jan zapowiedział, że Chrystus chrzci Duchem Świętym- sam Isus nie chrzcił nikogo w wodzie, bo miał chrzcić dopiero w Duchu Świętym, co uczynił po swoim zmartwychwstaniu po drugie Isus jest także arcykapłanem - tak jak Melchizedek - król i kapłan. Kapłani także byli pomazywani do służby 2 argumenty za chrztem (zanurzeniem) w Duchu, a nie chrztem(zanurzeniem) w wodzie. Isus chrzcząc Duchem namaścił ich na Kapłanów w Królestwie Bożym.
Kwestia ta jest dostrzegana dzisiaj – religie uzurpują sobie prawo do chrztu wodą, podczas kiedy chrzest ten nie jest życiodajny, ale liczy się chrzest (zanurzenie) w Duchu od samego Boga.
Jana 13:16 (16) Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Sługa nie jest większy nad pana swego ani poseł nie jest większy od tego, który go posłał.



4. Post i kuszenie przez diabła; pustkowie Judei
Mat 4:1-11, Mk 1:12-13 – według obu ewangelii Duch Święty zaprowadził Isusa, aby był kuszony na pustyni, u Mateusza jest więcej szczegółów tego zajścia

Jn – brak informacji!

» Według ew. Mateusza i Marka, Duch Święty celowo może prowadzić ludzi do kuszenia! Czyż nie jest to bluźnierstwo przeciwko Duchowi Świętemu? Poza tym czy diabeł tak naprawdę mógł kusić Syna Boga, w sensie czy książę słuchałby bajań odźwiernego?



5. Powołanie pierwszych uczniów; Galilea

Mat 4:18-22, Mk 1:16-20 – uczniowie zostają odciągnięci od łowienia ryb -bracia Szymon z Andrzejem oraz Jakub z Janem synowie Zebedeusza; u Marka udają się potem do Kafarnaum, u Mateusza wzmianka mówi o obchodzeniu całej Galilei
Jn 1:36-51 – dwójką pierwszych uczniów Isusa są uczniowie Jana chrzciciela – jeden niewymieniony z imienia (Jan), oraz Andrzej, brat Szymona Piotra.
Następnie Andrzej (jeden z 12) biegnie i informuje Szymona o znalezieniu Chrystusa, Szymon otrzymuje od Isusa imię Piotr. Uczniem zostaje także Filip (jeden z 12), Natanael wierzy, że Isus jest Chrystusem.
Chrystus wraz z uczniami udają się do Kany Galilejskiej.

» Sprzeczna kolejność powołania uczniów. Andrzej i Jan, u Jana, był jednym z dwóch pierwszych uczniów, którzy poszli za Isusem, a dopiero potem doszedł Szymon i Filip oraz reszta. W Ewangelii Jana, Andrzej mówi Szymonowi, że Isus jest Chrystusem! Natomiast u Mateusza i Marka Isus powołał Szymona i Andrzeja oraz Jakuba i Jana, którzy poszli za nim nie wiedząc, kim naprawdę jest.
» Inna kolejność powołania uczniów powinna skłonić nas co do zastanowienia się co do narracji Ducha Bożego – czyżby Natchnienie Duchem mogło powodować wprowadzenie takich podstawowych sprzeczności?
ewangelie Mateusza i Marka, które dodatkowo nie zgadzają się odnośnie dalszego kierunku podróży Zbawiciela z wybranymi uczniami.
» ewangelie Mateusza i Marka umiejscawiają wybranie uczniów po weselu w Kanie-( nie opisując tego zdarzenia), kiedy według Jana- uczniowie byli również zaproszeni na wesele, gdzie byli świadkami pierwszego cudu Pana!


6. Pierwszy cud w Kanie w Galilei
Mat – brak informacji
Mk – brak informacji
Jn 2:1-11 – na weselu, na które został zaproszony wraz ze swoją matką i swoimi uczniami, Isus czynił swój pierwszy cud – przemienienie wody w wino. Później cały skład udaje się do Kafarnaum na kilka dni.

» Opis cudu w Kanie w Galilei co ciekawe nie występuje w żadnej z ewangelii poza ew. Jana. W zamian, Mateusz i Marek podali pobyt Isusa na pustkowiu i kuszenie przez Szatana.



7. Pierwsza wizyta w Jerozolimie, rozmowa z Nikodemem
Mat – brak informacji!
Mk – brak informacji!
Jn 2:13-25, 3:1-22 – Isus udaje się do Jerozolimy przed świętem Paschy. Wypędza sprzedawców i wekslarzy ze świątyni oraz zapowiada zburzenie świątyni/swoją śmierć – w pozostałych ewangeliach dzieje się to tuż przed śmiercią Chrystusa!
W rozmowie z Nikodemem, faryzeuszem, Isus zwraca uwagę na potrzebę ponownego narodzenia z Ducha. Zapowiada również swoją śmierć.

» Brak tej rozmowy w pozostałych ewangeliach. Isus właśnie tutaj wyjaśnia konieczność ponownego narodzenia z Ducha dla każdego wiernego – przyjęcia nowej osobowości, postawy posłuszeństwa Bogu, a odcięcia od świata, jego dążeń i pożądliwości. Kierując na nastawienie człowieka w Duchu.



8. Ostatnie chwile Jana chrzciciela w Aenon; wizyta w Samarii( 2 dni); krótka wizyta w Jerozolimie

Mat – brak informacji!
Mk – brak informacji!
Jn 3:23 -36, 4:1-54; 5:1-47 – ostatnie świadectwo Jana o Isusie przed uwięzieniem, zapowiada "wzrastanie" Isusa oraz własne "stawanie się mniejszym".
Wizyta w Samarii jest bardzo istotnym fragmentem w ewangelii Jana! Idąc z Judei do Galilei idzie przez Samarię. Mówi o nadrzędności czczenia Ojca "w duchu i w prawdzie", jako że sam Bóg jest duchem. Bardzo ważny fragment od w. 3:35-36!
Ew. Jana nie posiada zróżnicowania miedzy ludźmi, nikogo nie stawia na uprzywilejowanej pozycji – ani Żydów, ani Samarytan, ani Greków tak jak się to ma u Mat.
Isus w Jerozolimie uzdrawia w sabat, mówi o swojej godności i świadectwu od Ojca oraz od Pism.

» Isus w Samarii wyjaśnia uczniom wagę ówczesnego czasu, wydarzeń! ...już nadszedł czas żniw.
» Uczniowie byli razem z Isusem w Samarii, niemożliwe jest, aby w innych ewangeliach "natchnionych" nie znalazły się tak istotne słowa do uczniów!





9. Wydarzenia od wizyty w Jerozolimie do nakarmienia 5000 w Betsaidzie
Mat 4:23-14:12, Mk 1:28-6:29 – pokrywające się wydarzenia u Mateusza z Markiem, oraz dodatkowe jak m.in. uleczenie teściowej Piotra, opis powołania Leviego(Mateusza), uroczyste powołanie dwunastu, kazanie na górze! <tylko>, bluźnierstwo faryzeuszy przeciwko Duchowi Świętemu, wizyta matki i rodzeństwa podczas nauczania; przypowieści m.in. o chwastach, drzewie gorczycy; uspokojenie sztormu, uleczenie kobiety z upływem, wskrzeszenie córki Jairusa,
Jn – brak informacji!, u Jana te wydarzenia wyglądają na następujące tuż po sobie

» Kazanie na górze, jeżeli jest tekstem natchnionym przez Ducha Świętego zmienia w dużym stopniu Prawo, które Isus miał rzekomo wypełnić – o czym powiedział rzekomo w owym kazaniu (5:17-1Cool. Isus nakazywał przestrzegać Prawo, a jako nowe Przykazanie ustanowił miłowanie braci. Bóg nie zmienia się – jest niezmienny a jego prawa wieczne.
Ew. Jana 15:12,17
(12) Takie jest przykazanie moje, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem.
(17) To przykazuję wam, abyście się wzajemnie miłowali.


10. Przemienienie Pana na górze Hermon/Tabor?
Mat 17:1-8, Mk 9:2-8 – Isus zabiera Piotra, Jakuba i Jana na "wysoką górę"; Isus świeci, rozmawia z Mojżeszem i Eliaszem, rozlega się głos z nieba, jak przy chrzcie
Jn – brak informacji! dziwne, według Mateusza, Jan był obecny przy tym wydarzeniu a nic o nim nie wspomina- mimo, że wydaje się bardzo znaczące…

» Obok Piotra i Jakuba, Jan jest wymieniany w ewangelii Mateusza i Marka jako jeden z trio uczniów, którzy towarzyszyli Isusowi w szczególnych wydarzeniach jak wspomniane przemienienie czy wskrzeszenie córki Jairusa. Tym bardziej dziwi brak wzmianki o tych wydarzeniach w ewangelii Jana. W ewangelii Jana, mimo, że Jan jest określony ukochanym uczniem Isusa, to uczniowie nie są bardziej faworyzowani od innych, a już na pewno nie tak radykalnie. Jan nie opisuje sytuacji szczególnego uwzględnienia, czy zganienia Piotra. Co opisuje Mat.
» Owo faworyzowane trio i wydarzenia, w których brali udział, nie występują w ewangelii Jana! Sprawiają wrażenie dodanych "na siłę", w celu wywarcia przeświadczenia, że dla Pana istnieją "równi i równiejsi".
» W tym wydarzeniu, nieopisanym przez Jana, głos rozlegający się z nieba jest taki sam jak w spotkaniu z grekami w Jerozolimie, którego z kolei nie opisali Mateusz i Marek.


11. Wizyta w Jerozolimie na święcie namiotów/szałasów, oraz święcie poświęcenia świątyni
Mat – brak informacji
Mk – brak informacji
Jn 7-10 Naucza lud, wywołuje rozłam między ludźmi. Bluźnierstwo przeciwko Duchowi Świętemu, broni kobiety przyłapanej na cudzołóstwie, niewolnictwo grzechu, dzieci diabła.
Uzdrowienie ślepego od urodzenia, Isus dobry pasterz, Judejczycy nie wytrzymując pytają Isusa czy jest Chrystusem.

» Konsekwentne braki opisów wizyt w Jerozolimie w święta, każą się zastanawiać, czy ewangelie Mateusza i Marka zostały faktycznie napisane pod natchnieniem Ducha, czy choćby w oparciu o wspomnienia Apostołów!
» Nazwanie faryzeuszów dziećmi diabła ujawnia ich prawdziwe intencje i przynależność. Nie dziwi zatem ich chęć od samego początku ku zabiciu Isusa, a potem również Łazarza, którego wskrzesił. Szatan wydał im rozkaz pozbycia się Chrystusa oraz zaprzeczania Jego boskości.
» Obrona kobiety nie oznaczała zaprzeczenia Prawu! Ale potkreślała, że jest czas miłosierdzi, dziwne jest jednak to, że zgodnie z prawem nie przyprowadzono do Isusa dwoje grzeszników- Kpl 20:10. Isus zwrócił uwagę ludowi na to, kto wykonuje wyrok – również grzeszni ludzie – wykonują, zatem wyrok w imieniu Boga, jako że sami nie mają takiego prawa.

12.Wskrzeszenie Łazarza (Lazarusa); Betania
Mat – brak informaji
Mk – brak informacji
Jn 11 – Isus, przybywa z uczniami do Betanii gdzie wskrzesza Łazarza, który od czterech dni był martwy. Ważna rozmowa z Martą 12:24-26! Przy wskrzeszeniu Łazarza byli obecni wszyscy uczniowie Isusa, ale opis tego zdarzenia znajduje się tylko w ewangelii Jana.
Rada w Jerozolimie, za proroczą radą Kajfasza, decyduje, aby zabić Isusa. Isus udaje się do miasta Efraim.

» Przy wskrzeszeniu Łazarza byli obecni wszyscy uczniowie Isusa, ale opis tego zdarzenia znajduje się tylko w ewangelii Jana! Czy możliwe jest aby Mateusz, pisząc rzekomo pod natchnieniem Ducha Świętego mógł zapomnieć tak istotne wydarzenie? Isus celowo przecież nie był obecny w Betanii w czasie choroby Łazarza, aby przez jego wskrzeszenie objawić moc Ojca i aby przez to wielu ludzi mogło uwierzyć!
» Brak tego istotnego wydarzenia w innych ewangeliach przekreśla uwielbienie jakie Isus zapewnił Bogu Ojcu.



13. Wizyta w Betanii, przed przyjściem do Jerozolimy, pomazanie Chrystusa (Pomazańca )
Mat 26:6-13, Mk 14:3-9 – tutaj Isus przebywa w domu "Szymona trędowatego" na krótko przed ostatnią wieczerzą, a namaszcza go nieznana niewiasta! Na "stratę" olejku narzekają u Mateusza uczniowie, a u Marka "niektórzy"; niewiasta wylała olejek na głowę. Jn 12:1-9 – Isus gości w domu Łazarza, Marty i Marii przed przyjazdem do Jerozolimy; Marta namaściła nogi Isusa, a oburzył się Judasz Iskariota.
Jest to znacząca sprzeczność w przekazie.

» Nieuwzględnienie wskrzeszenia Łazarza, a zatem znajomości Isusa z trojgiem rodzeństwa z Betanii poskutkowało ich pominięciem także w dalszych fragmentach ewangelii Mateusza i Marka przez osobę „Szymona trędowatego”.
» Cała wizyta w ewangeliach Mateusza i Marka jest umiejscowiona w innym czasie niż u Jana podobnie jak w przypadku wypędzenia kupców ze świątyni,



14. Wjazd do Jerozolimy, spotkanie z grekami, święto Paschy
Mat 21:1-26:16, Mk 11:1-14:11 – Isus po przyjeździe do Jerozolimy, naucza lud, mówi przypowieści, odpowiada na pytania faryzeuszy; przy tym porusza się po Jerozolimie, jest na górze oliwnej.
Jn 12:10-50 -Isus wjeżdża do Jerozolimy, wkrótce Grecy–pielgrzymi chcą się spotkać z Isusem. Zbawiciel zapowiada swoją śmierć, mówi do Ojca, rozlega sie głos z nieba.
Isus przybywa 6 dni przed świętem Paschy, przed świętem też zostanie ukrzyżowany

» Według Mateusza Isus przyszedł tylko, by nauczać Izraelitów, podczas gdy u Jana nie ma różnicy miedzy ludźmi - również Samarytanie i Grecy słuchali Jego nauk.
U Jana nie ma również opowieści o tym, by nieżydzi byli porównani do ’szczeniąt zjadających z pod pańskiego stołu’



15. Ostatnia wieczerza
Mat 26:17-30, Mk 14:1-28 – w tych przypadkach Isus niewiele mówi, głównie odnośnie zdrajcy, swojej śmierci i zmartwychwstaniu; wieczerza ma miejsce w pierwszy dzień święta Paschy!
Jn 13-17 – wieczerza ma miejsce przed świętem Paschy; po wyjściu Judasza, Isus przygotowuje swoich uczniów na Jego odejście, mówi im o prześladowaniach, jakie doświadczą, aby siebie wzajemnie miłowali (miłowanie bliźnich/braci); o miejscu w niebie dla uczniów, miłowanie Isusa = przestrzeganie Jego słów,jedność, zapowiada zesłanie Ducha Świętegoi nadejście władcy tego świata!
Ew. Jana 14:30, 15:17
14:30 Już wiele nie będę mówił z wami, nadchodzi bowiem władca świata, ale nie ma on nic do mnie;
15:17 To przykazuję wam, abyście się wzajemnie miłowali.

» Rozbieżność czasu odbycia wieczerzy stawia wiarygodność ewangelii Mateusza i Marka pod znakiem zapytania. Decyzja zabicia Isusa przed świętem wynikała z wpływu jaki Isus wywarł poprzez wskrzeszenie Łazarza, który był widoczny zwłaszcza przy wjeździe do Jerozolimy
» Posiłek z uczniami, opisany przez Jana, jest bardziej logiczny niż w innych ewangeliach. Isus informuje uczniów o zdrajcy, Judasz odchodzi już opętany. Pozostają uczniowie całkowicie wierni Chrystusowi tak, aby zostali przygotowani na nadchodzące wydarzenia.



16. Miejsce modlitwy po wieczerzy
Mat 26:30-36, Mk 14:26-32 – Isus po wieczerzy udaje się z uczniami na górę Oliwną, do ogrodu Getsemane
Jn 18:1 – Isus udaje się po wieczerzy do ogrodu za potokiem Cedron, bliżej nie określony ogród, nie znajdujemy tu opisu rozterek Isusa – tak jak w Mat. Ale Isus jest w pełni przeświadczony o swojej misji

» w dolinie Cedron (Kidron) w czasach Isusa znajdowało się wiele grobów, w tym wykutych w skale. Przejście Isusa z uczniami, przez ten teren w nocy przywodzi słowa Psalmu:
Psalm 23:4
(4) Choćbym szedł doliną cienia śmierci zła się nie ulęknę; bo Ty jesteś ze mną; Twoja laska i Twój kij mnie pocieszają.
(bardziej poprawne tłumaczenie na podstawie LXX)



17. Ukrzyżowanie i śmierć
Mat 27:26-66 – opis Mateusza po śmierci Chrystusa jest bardzo widowiskowy – trzęsienie ziemi, rozdarcie zasłony w świątyni, zmartwychwstanie świętych; tylko u Mateusza kapłani wysyłają żołnierzy od Piłata aby strzegli grobowiec.
Mk 15:15-15-46 – Marek podaje 3cią godzinę jako czas ukrzyżowania, jego opisy są ujęte także w ewangelii Mateusza
Jn 19:16-42 – świadectwo Jana prosto z miejsca zdarzenia ujawnia osoby, które towarzyszyły Isusowi w tej trudnej chwili, oraz inne szczegóły jak przebicie Jego boku. Napis na krzyżu jest nieco inny.

» Szczegółowe informacje podane przez Jana przemawiają, za wiarygodnością spisanej przez niego ewangelii.



18. Zmartwychwstanie; pierwszy dzień tygodnia/po sabacie
Mat 28:1-20 – do grobu o świcie przychodzą Maria Magdalena i "druga" Maria. Anioł odwala kamień do grobu, strażnicy są przy grobie. Kobiety idą opowiedzieć uczniom o zmartwychwstaniu Pana, ale w drodze Isus zastępuje im drogę, nakazuje uczniom iść do Galilei. Żołnierze zostali przekupieni aby rozgłaszali kłamstwo o Jego śmierci.
Mk 16:1-19 – do grobu przyszły, skoro świt, Maria Magdalena i Maria Jakubowa, i Salome. W otwartym grobie ujrzały młodzieńca w białej szacie, oznajmia że Chrystus poprzedza uczniów do Galilei. Isus ukazuje się Marii Magdalenie, po czym Maria oznajmia o tym uczniom, którzy jej nie wierzą. Później Isus ukazał się dwóm uczniom, a na koniec jedenastu. Isus wstępuje do nieba.
Jn 20-21 – wczesnym rankiem, jeszcze po ciemku, Maria Magdalena przyszła do grobu, ujrzała odwalony kamień. Po tym jak informuje o tym Piotra i Jana, biegną oni do grobu. Uczniowie odchodzą, Maria zostaje, ukazują się jej dwaj Aniołowie, oraz chwilę później sam Isus.
Isus odwiedza zgromadzonych uczniów, poza Tomaszem, daje im Ducha Świętego! Następnym razem Isus przychodzi gdy jest i Tomasz.

» Opisy wydarzeń różnią się już w znacznym stopniu między ewangeliami Mateusza i Marka, nie mówiąc już o ewangelii Jana. Inne osoby udające się do grobu, moment pojawienia się Aniołów oraz Chrystusa.
» W ewangelii Jana Isus przekazuje Ducha Świętego Apostołom już przed powrotem do nieba!
Ew. Jana 20:21-23 (21) I znowu rzekł do nich Isus: Pokój wam! Jak Ojciec mnie posłał, tak i Ja was posyłam.
(22) A to rzekłszy, tchnął na nich i powiedział im: Weźmijcie Ducha Świętego
(23) Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są zatrzymane.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:14, 16 Lut 2014    Temat postu:

Cytat:
„Jeśli w jakiejś znanej gazecie bez ustanku pojawiałyby się błędy i sprzeczności to szybko straciłaby swój prestiż.”



Wszystkie księgi biblii w tym księgi Nowego testamentu zostały uznane za księgi kanoniczne w 397 roku n.e. przez synod kartagiński, kanoniczność oznaczała przyjęcie, że ich autorem był Bóg.

To znaczy, że były pisane pod natchnieniem Ducha Bożego.

Długo trwała walka o Apokalipsę, ale ostatecznie przyłączono ją do kanonu.
Pisma kanoniczne w swojej definicji formułują, że jest to zbiór pism pisanych pod natchnieniem Bożym,( pod natchnieniem ducha Bożego) wiele encyklopedii podaje wprost, że są to księgi uznane za dzieło powstałe z inspiracji Boga.

Co za tym idzie pisma natchnione winny być pewne i prawdziwe , nie mogą zawierać żadnych błędów przekłamań i sprzeczności.

Cytat:
„Bóg jest Prawdą nieomylną, nie może się mylić i innych w błąd wprowadzać, dlatego też księgi św., których On jest autorem, muszą zawierać prawdę nieomylną, muszą być bezbłędne.”


Mam związku z tym pytanie;
czy ktoś będący pod natchnieniem Bożym potrzebuje wspierać się na innych pismach i przepisywać je ?

Który, ST pisarz przepisywał teksty od innego pisarza?

Czy natchnienie Boże nie polega na tym, że Bóg wkłada w umysł i serce myśli, które z pełną gorliwością spisuje pisarz?

Cytat:
(J 14:26) Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.


Dlatego, zatem duże części ewangelii synoptycznych jest ewidentnie przepisywana od innych pisarzy. (np.Mateusz (24.1-25) pisze dokładnie to samo, co Marek (13.1-23)).

Dla porównania Mt przepisuje niemal całość, cytuje 95 % Marka (628,5 z 664 wersów)

Wiele źródeł encyklopedycznych i badaczy twierdzi, że wszystkie trzy ewangelie były oparte na źródle „Q”. Jedynie Jan pisał samodzielnie, żadne nawet opisy tych samych wydarzeń nie są u niego tożsame z ew. Synoptycznymi a często rażąco różne od tych ewangelii.

Celem przyjścia Isusa było oddanie za nas życia – złożenie ofiary- Bóg w tym czasie się nie zmienił, nie zmienił swego zamierzenia, czy prawa. Isus przyszedł po to, by umożliwić nam życie wieczne i przyjście Królestwa Bożego. Królestwo Boże jest dla niego i dla nas celem i my dziś mamy głosić Dobra nowinę o Królestwie Bożym a nie Dobra nowinę o Chrystusie.

Ponieważ był to celem Syna Bożego.


Jan nie opisuje żadnej nauki Isua, nie przytacza żadnego kazania, nie przytacza przypowieści… mówi wyłącznie o tym, co Isus uczynił dla naszego zbawienia i Królestwa Bożego.

Dzięki niemu – jego okupowi mógł być szatan wyrzucony z nieba a Isus mógł utworzyć swój Królewski Rząd i powołać świętych.

Cytat:

„Nie może być Pismo skażone” (J 10, 35)

Cytat:

Jana 1Sad1) Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, a Bogiem było Słowo.


Cytat:
„Słowa Pańskie są słowami czystymi, srebrem przetopionym, odłączonym od ziemi, siedemkroć oczyszczonym” (Psalm 12.7).


Cytat:
„Prawo Pana jest doskonałe” (Psalm 19.7).


Cytat:
„Każde słowo Pana jest prawdziwe” (Przyp. Salomona 30.5).


Tak, więc stwierdzenie oraz pewność, że autorem słowa Bożego jest sam Bóg jest zupełnie fundamentalne.

Oznacza to, że pisma pisane pod natchnieniem Ducha prawdy muszą być pismami nie zawierającymi żadnej skazy – omyłek, czy sprzeczności.

Księgi pisane przez różnych ”autorów” w różnym czasie uzupełniają się i są ze sobą spójne.

Jednak w NT mamy sytuacje zgoła odmienną.

Już od wieków wiele Religi chrześcijańskich nie jest w stanie pogodzić się w kwestii wielu dogmatów, ponieważ w NT napotykamy na szereg sprzeczności, nieścisłości, błędów.

Ja nie moge pojąć jednego Kanon ustalila WILEKA NIERZĄDNICA - dlaczego nie sprawdzamy pism a przyjmujemy to co Babilon nam narzucił????

Analiza pism tz. Pawłowych wykazała nam jak łatwo wprowadzić w błąd człowieka wprowadzając tożsame aczkolwiek inne pisma do kanonu pism natchnionych.

Swoja drogą dziwi mnie, iż jesteśmy tak ufni synodowi kartagińskiemu, który jak donosi historia składał się z ”kapłanów” o nie zbyt dobrej reputacji, że to on miał Ducha prawdy, by ustalić i rozpoznać Boże natchnienie.
Jak widać na przykładzie pism Pawłowych chyba tak nie było.

Jest w NT też kilka miejsc, które ewidentnie stanowią dołączoną część do konkretnej ewangelii. Tak jest w przypadku końcówki Ew. Marka i Jana.

Istnieją dowody na dołączenie do Ew. Jana opowieści o próbie ukamieniowania, kobiety przyłapanej na cudzołóstwie, co już na pierwszy rzut oka nadaje wątpliwości; ponieważ ST nakazywał w takiej sytuacji ukamieniowanie obojga- kobietę i mężczyznę.

Cytat:
Kapłańska 20:10” Ktokolwiek cudzołoży z żoną bliźniego, będzie ukarany śmiercią i cudzołożnik, i cudzołożnica.”


Skoro Apostołowie pisali pod natchnieniem Bożym przytoczone fakty „historyczne”, opis wydarzeń, słów Isusa, przypowieści, powinny być takie same a bynajmniej nie sprzeczny ze sobą.


Nie ma problemu z niedomówieniami, to mogło się przytrafić – ale, tak wiele jawnych sprzeczności błędów i rozbieżności muszą pobudzić nas do przyjrzeniu się tej kwestii ponieważ Bóg jest Bogiem porządku i ładu a nie zamieszania.

Np. porównując Jana 1:33 z Mat 3:14 widzimy, że Mat. Wiedział, że Isus jest mesjaszem przed chrztem a Jan- mówi że Jan Chrz. dopiero po chrzcie ale za to później Mat. Stwierdza że Jan zapytuje – czy Ty jesteś tym na którego czekaliśmy – gdy u Jana tych wątpliwości nie ma.

Następnie dwaj ślepcy w Jerychu, a u Jana jeden ślepy od urodzenia. Mat 20:29
To, że jedna ewangelia nie zawiera zapisów zawartych w drugiej ewangelii – to, to jeszcze nie dziwi

np. Ew. Jana nie zawiera przypowieści, ale jeśli już ewangelię zawierają niby ten sam opis a on jest znacznie różny czy nawet sprzeczny ze sobą to dziwi bardzo.
W Jana 2: 14 czytamy jak Isus przepędza w świątyni, batem handlarzy - jest to zaraz po weselu w kanie...
Mateusz natomiast opisuje, to w innym czasie jednak z ogromną róznicą czasową uwzględniając inne okoliczności, sytuuje to zdarzenie ponad 3 lata później pod koniec działalności Isusa.

Skąd tak ogromny błąd w opisie tego wydarzenia? Ponad 3 lata – początek i koniec służby Pana!!???


Następnie tylko Jan opisał wesele w Kanie, 2 dniowy pobyt Isusa w Samarii, kluczową rozmowę z Samarytanką. Reszta w tym czasookresie opisuje inne dzieje Pana.

Cytat:
Mat 15.24. A on, odpowiadając, rzekł: Jestem posłany tylko do zagubionych owiec z domu Izraela.


- również tylko Jan opisuje zmartwychwstanie Łazarza, które w tym kontekście są bardzo znaczące.

Tylko przez Jana opisana jest rozmowa z Nikodemem i wskrzeszenie syna urzędnika.

Jakby inni apostołowie nie umieszczają tych zdarzeń w czasie i przestrzeni. Miedzy Janem a Mateuszem widać dużą różnicę w przedstawianiu kolejności zdarzeń.


U Jana ewangelię rozpoczyna prolog, który zapewnia nas o Bożym duchu tej księgi, jednak potem wydarzenia idą własną drogą, stojąc w sprzeczności z opisem Mateusza.

Jan nie opisuje chrztu Isusa tylko potwierdzenie Jana, że widział nad Chrystusem Ducha Bożego.

Mateusz twierdzi, iż potem Isus idzie na pustynie przebywa tam przez 40 dni i jest kuszony przez szatana (Mt 316- 42, por Mk 1 9-12; Lk 4 1-2).
Do tego samego opisu i czasu mamy relację Jana:


Cytat:
Jana 1: 35) Nazajutrz znowu stał Jan z dwoma uczniami swoimi
(36) I ujrzawszy Isusa przechodzącego, rzekł: Oto Baranek Boży.
(37) A owi dwaj uczniowie, usłyszawszy jego słowa, poszli za Isusem.


Jan twierdzi, że Isus bezwłocznie – bezpośrednio po Chrzcie, rozpoczął swą działalność od powoływania uczniów i nauczania ich.


U Mateusza znajdziemy całkowicie inny opis( po chrzcie Isus idzie na pustynie i 40 dni tam przebywa).

???????

Następnie;

Np. Jan opisuje powołanie 2 pierwszych uczniów jak powyżej, natomiast Mat.
Po 40 dniach na pustyni…

Cytat:
(Mat 4:1Cool A (Isus) idąc wzdłuż wybrzeża Morza Galilejskiego, ujrzał dwu braci: Szymona, zwanego Piotrem, i Andrzeja, brata jego, którzy zarzucali sieć w morze, byli bowiem rybakami.



Mateusz nie dość, że podaje całkowicie odminne okoliczności, inny czas w działalności Isusa inne miejsce, to dodatkowo innych uczniów (u mat.większość to rybacy z Jana to nie wynika) uczestniczących w tych wydarzeniach: Andrzej i brat jego Szymon, gdy Jan;


Cytat:

(J 1:40) Andrzej, brat Szymona Piotra, był jednym z tych dwóch, którzy to słyszeli od Jana(Chrzciciela) i poszli za nim.

(41) Ten spotkał najpierw Szymona, brata swego, i rzekł do niego: Znaleźliśmy Mesjasza (to znaczy: Chrystusa).

(42) I przyprowadził go do Isusa. Isus, spojrzawszy na niego, rzekł: Ty jesteś Szymon, syn Jana; ty będziesz nazwany Kefas (to znaczy: Piotr).



Więc u Jana – pierwsi powołani to Jan i Andrzej u Mat. Andrzej i Piotr


Następnie Mateusz podaje o powołaniu Jakuba i Jana a ew. Jana – Filipa i Natanaela


Oczywiście zebranie uczniów odbywa się przed weselem z Kanie
,
nic takiego nie opisuje Mat.

( Za to on opisuje dość obszernie narodzenie Isusa)

. U Jana po KanieGlilejskiej Isus poszedł do Jerozolimy
a u Mat - głosił kazanie na górze.

Marek zasypuje nas imionami: Szymon Cyrenejczyk to „ojciec Aleksandra i Rufusa", Lewi to „syn Alfeusza" itd.

U Mt Jezus wchodzi sam do Kafarnaum u Mk już w obstawie czterech apostołów.

Pierwsza część ewangelii jest u Mt. przeciwstawna Mk: tylko ci pierwsi wspominają, że Isus wstąpił do Nazaretu chociaż - jeszcze przed chwilą rozpisywali się o zamieszkaniu Isusa w Nazarecie.

Plan wędrówki Isusa jest inny i u Jana i Mat.


Jana nie wspomina wskrzeszenia córki Jaira, ani innych uzdrowień w tym czasie.

U Mat. nie znajdziemy opisu zmartwychwstania Łazarza

i sytuacji pobocznych, ale mamy ten opis w innych okolicznościach(w domu "Szymona trędowatego") i w dużej różnicy czasowej!!! (przed ostatnią wieczerzą)

wspomina on jak to uczniowie byli oburzeni wylaniem drogiego olejku na stopy Pan, a Jan mówi, że to Judasz się oburzył.

Mateusz nie wspomina o Nikodemie,


Kolejne sprzeczności w samej nauce;


Kontrowersyjne teksty o pokarmach nieczystych.

Pismo Święte zabrania spożywania mięsa ze zwierząt nieczystych. 3 Mojż. 11
Zabrania też spożywania krwi oraz tłuszczu, nawet gdy pochodzą ze zwierząt czystych.3 Mojż. 3:17
Nie należy również spożywać padliny.

3 Mojż. 22:8
"Nie kalajcie siebie samych przez spożywanie któregokolwiek płaza , który pełza
i nie zanieczyszczajcie się nimi, bo przez nie staniecie się nieczystymi.
Albowiem Ja, Pan jestem Bogiem waszym. Uświęcajcie się (…) bo Ja jestem święty."

3 Mojż. 11:43.44
"Gdyż ogniem i swoim mieczem dokona Pan sądu nad całą ziemią i będzie wielu pobitych przez Pana.
Ci , którzy (…) jedzą mięso wieprzowe i płazy i myszy, wszyscy razem zginą - mówi Pan."
Iz.66:15-17
Z tego tekstu wynika, że zakaz spożywania pokarmów nieczystych obowiązuje aż do końca świata.

Mateusza

Cytat:
1. "Nie to co wchodzi do ust kala człowieka, lecz to co z ust wychodzi, to kala człowieka."

Jezus nie mówi tu o pokarmach nieczystych wymienionych w Piśmie Świętym
lecz o jedzeniu chleba nie umytymi rękoma, czyli o "nauce starszych" wynikającej z tradycji.

Cytat:
"…ale jedzenie nie umytymi rękoma , nie kala człowieka." Mat. 15:2.11.17-20



Kolejny;

Cytat:
Mat 5 :(46) Bo jeślibyście miłowali tylko tych, którzy was miłują, jakąż macie zapłatę Czyż i celnicy
tego nie czynią

(47) A jeślibyście pozdrawiali tylko braci waszych, cóż osobliwego czynicie Czyż i
poganie tego nie czynią


a Jan;

Cytat:
(J 15:12) Takie jest przykazanie moje, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem.

(J 15:13) Większej miłości nikt nie ma nad tę, jak gdy kto życie swoje kładzie za przyjaciół swoich.

(J 16:27) Albowiem sam Ojciec miłuje was, dlatego że wyście mnie umiłowali i uwierzyli, że Ja od Boga wyszedłem.


Oraz

Według Mateusza (27:3-10) Judasz zwrócił pieniądze arcykapłanom oraz starszym a potem powiesił się, zaś kapłani kupili za srebrniki Pole Garncarza znane później jako Pole Krwi.

Według Łukasza (Dzieje Apostolskie 1:16-19) Judasz sam kupił to Pole Krwi, ale zabił się spadając głową w dół tak, że 'wypłynęły wszystkie jego wnętrzności'.

Następnie;

Cytat:
Mt 5:16
16. Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki


Cytat:

Mt 6:1
1. Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli


?????



Czyncie je przed ludzmi, tak aby widzieli (Mt 5 :16). Nie czyncie ich przed ludzmi, tak aby widzieli
(Mt 6: 2- 4).


Między ewangeliami istnieje kolejna duża różnica sytuacyjna jest nią przemienienie na Górze, kiedy to odzywa się głos Boga nieba
Cytat:
Mat. 17:5
(5) Gdy on jeszcze mówił, oto obłok jasny okrył ich i oto rozległ się głos z obłoku: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem, jego słuchajcie!


W ewangelii Jana nie ma tego przekazu oraz wielu sytuacji przed i po nim.

Wg innych ewangelistów Jan miał być światkiem tego wielkiego wydarzenia na górze ale nic o nim nie wspomina.

Jednak jedyny głos Boga jaki opisuje Jan, odzywa się w świątyni w końcowym czasie służby Isusa.
Kiedy to do Isusa przybywa 12 greków, którzy chcą z nim rozmawiać – nie ma tego przekazu w innych ewangeliach.

Cytat:
Jana (12:23) A Isus odpowiedział im, mówiąc: Nadeszła godzina, aby został uwielbiony Syn Człowieczy.
(2Cool Ojcze, uwielbij imię swoje! Odezwał się więc głos z nieba: I uwielbiłem, i jeszcze uwielbię.


Jedynie Jan opisuje wydarzenia podczas święta szałasów a w tym próbę ukamieniowania kobiety przyłapanej na cudzołóstwie.

Również Jan nie opisuje skarcenia Isus w stosunku, co do Piotra, ani innych przymiotów jemu przypisywanych. Typu „ty jesteś skała i na tej skale….”

Z Ew. Jana jasno wynika, że Maria matka Isusa wiedziała, kim on jest i była przeświadczona o Jego Boskości – co poświadcza w Kanie Galilejskiej prosząc syna o cud. I stojąc pod krzyżem.
Jego bracia jednak w niego nie wierzyli.

Natomiast Mat. Przedstawia te relacje w zamieszaniu – tak jakby Maria nie wierzyła i nie towarzyszyła synowi. Jakby tak mogło być skoro dobrze pamiętała własne poczęcie w duchu i anioła, który jej to objawił.


Jedynie Jan przedstawia szczegółowy opis Ostatniej wieczerzy i wiele bardzo ważnych i życiodajnych nakazów i nauk Isusa, wprowadzających nas w dobre zrozumienie Apokalipsy- są różnice kolejności i czasu wydarzeń tam opisanych.

Żadna inna ewangelia nie posiada tych opisów a znajdziemy miedzy nimi kolejne sprzeczności dotyczące kolejności wydarzeń.

Np. Jana 13: 1-17 tylko podaje -umycie nóg uczniom, tylko u Jana są rozmowy po wieczerzy i modlitwa Isusa za Apostołów,( Jan nie wspomina o tz. Modlitwie wzorcowej zawartej w Mat. I Maka),

15 razy Isus powtarza, że mają się wzajemnie miłować i to będzie ich znakiem.

Tylko Jan ostrzega przed atakiem szatana.( np. Jana 14:30) i naucza o zabraniu uczniów do Królestwa i posadzeniu ich przy jego boku.

Trudno, aż wypisać te różnice- cały opis ostatniej wieczerzy jest diametralnie różny i przedstawia odmienne wartości.

Mateusz i Marek jakby nie widzieli ogromnej wartości z przekazu dotyczącego założenia nowego przymierza podczas ostatniej wieczerzy.

"Pierwsze przesłanki, co do zaistnienia błędu znajdują się w trzech ewangeliach: Mateusza, Łukasza i Marka, Ostatnia Wieczerza zbiega się z żydowskim świętem Paschy, podczas gdy Jan wspomina, że miało to miejsce wcześniej. Budzi to ogromne wątpliwości, przecież wszyscy apostołowie byli Żydami, nie mogli pomylić się, co do tej daty."


Marek pisze, że Jezus został ukrzyżowany w dzień, kiedy jedzono wieczerzę paschalną (Mk 14,12; 15,25), a Jan twierdzi, że umarł dzień wcześnie!!!

Również opis ukrzyżowania i zmartwychwstania nie tylko posiadają różnice, ale sprzeczne ze sobą informacje.

przebicie boku po śmierci na krzyżu, czas ukrzyżowania też się różni- u Jana dzieje sie przed
paschą kapłani chcą zabić Jezusa PRZED paschą by uniknąć rozruchów w czasie święta.

Piłat uwalnia Barabasza NA święto a nie w czasie święta.

Szymon Cyrenjeczyk wraca z pola (roli). -W paschę nikt nie pracował

Sanhedryn w Paschę nie obradował, nie prowadzono wtedy żadnych procesów.

Jan stwierdza wielokrotnie, że miało to miejsce w przygotowanie paschy, przed wielkim świętem
za to rozmowy z 11 -stoma po wieczerzy, gdzie Isus pociesza Apostołów są tylko u Jana -rozdziały 14 do 16.

Tylko Jan mówi o przyjściu Ducha Świętego, tylko tu czytamy po co ten Duch miał być dany i co miał im przynieś.

Jan nie mówi nic o kochaniu nieprzyjaciół a jedynie o kochaniu braci,

a to stoi znów sprzeczności z Mateuszem, ponieważ Mateusz mówi;

Jeśli kochacie tylko swoich, cóż dobrego czynicie….

Kiedy u Jana czytamy, że właśnie uczniowie nie są częścią świata, który ma ich w nienawiści. A znakiem uczniów miłość wzajemna!!


Tylko Jan mówi, co stanie się z szatanem, z duchem Bożym i że uczniowie będą prześladowani od tych którzy przyjmą naukę Chrystusa.
J:15:20,21

Cytat:
Jan 16:2 każdy kto was zabije mniemać będzie, że świadczy świętą służbę dla Boga


Tylko u Jana jest kilku krotnie mowa, że Isus zabierze uczniów do Nieba.
(14:2) W domu Ojca mego wiele jest mieszkań; gdyby było inaczej, byłbym wam powiedział. Idę przygotować wam miejsce.

Jana 13:31 Jan pisze że Isus zostanie zabrany do nieba i otoczony chwałą natychmiast

Sprawozdanie o zmartwychwstaniu z Ewangelii według Jana rozpoczyna się w niedzielę, gdy jeszcze było ciemno.

Maria Magdalena przyszła do grobu, ale gdy zobaczyła odsunięty kamień, pobiegła po Piotra i Jana.

Natomiast pozostali ewangeliści podają, że Maria Magdalena przybyła do grobu z innymi kobietami
wczesnym rankiem, gdy było już jasno. Niewiasty w pustym grobowcu zobaczyły aniołów

– według Mateusza jednego, który wcześniej odwalił głaz, według Marka młodzieńca w białej szacie-

a według Łukasza dwóch aniołów w jaśniejących szatach; Jan też mówi o dwóch aniołach,

ale pisząc o tym spotkaniu, wymienia samą Marię Magdalenę.

Łukasz napisał, że niewiasty
poszły ze słowami aniołów do apostołów, (co potwierdził Mateusz), natomiast Marek podał, że „uciekły od grobu, ogarnął je, bowiem lęk i zdumienie, i nic nikomu nie mówiły, bo się bały”

Następnie;„Marii Magdalenie, która idzie do uczniów i opowiada im o wszystkim, ale ci jej nie wierzą (w. 9-11).

Następnie ukazuje się dwóm uczniom (w. 12-14), a potem pozostałym Jedenastu (czyli Dwunastu Apostołom — trzeba odliczyć nieżyjącego już w tym momencie Judasza Iskariotę)

Cytat:
Isus powiedział w Mat.
Mat.12,40 Albowiem jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce,
tak i Syn Człowieczy będzie w łonie ziemi trzy dni i trzy noce.


Cytat:
Mat.16,21 Od tej pory zaczął Jezus Chrystus tłumaczyć uczniom swoim,że musi pójść do Jerozolimy, wiele wycierpieć od starszych arcykapłanówi uczonych w Piśmie, że musi być zabity i trzeciego dnia wzbudzony z martwych.


Cytat:
Marka 9,31 Pouczał bowiem uczniów swoich i mówił im Syn Człowieczy
Będzie wydany w ręce ludzkie i zabiją go, ale zabity po trzech dniach
zmartwychwstanie.


Cytat:
Mat. 27,63 mówiąc Panie, przypomnieliśmy sobie, że ten zwodziciel jeszcze
za życia powiedział Po trzech dniach zmartwychwstanę.


Cytat:
Mar.15,25 A była godzina trzecia, kiedy go ukrzyżowali.
Natomiast w Ewangelii Jana jest napisane, że jeszcze około godziny szóstej Isusbył u Piłata

Cytat:

J. 19,14
A był to dzień Przygotowania Paschy, około szóstej godziny; i rzekł do Żydów Oto król wasz!


Mat. 8,28 -33; Mk 51-20

Jak Duch Boży mógł podać pisarzom tyle sprzecznych informacji?

wg Mateusza 26 :34, Łukasza 22 34, Jana 13: 38 zanim kur miał zapiać, Piotr trzy raz miał się
zaprzeć PANA Isusa , wg Marka 14:30 Piotr miał się zaprzeć trzy razy zanim kur zapieje DWA razy.

Jana 19:20 napis na krzyżu- jest inny niż w Mat. uschnięcie drzewa figowego, powrót do Betanii i rozmowy z Faryzeuszami ,

Jana 5:16 - postanowili zabić Pana za uzdrawianie w sabat.
fragment z drugiego rozdziału Marka, gdzie faryzeusze toczą spór z Jezusem, którego uczniowie, przechodząc przez pole, zjedli w szabat trochę ziaren z kłosów. Jezus chce wykazać faryzeuszom, że „szabat jest dla człowieka, a nie człowiek dla szabatu" i przypomina im, co uczynił wielki król Dawid, kiedy on i jego towarzysze byli głodni: „za Abiatara, najwyższego kapłana"4 weszli do Świątyni i zjedli chleb pokładny, który mógł jeść tylko kapłan. Z tym ustępem wiąże się znany problem, bo gdy ktoś przyjrzy się fragmentowi Starego Testamentu, który przytacza Jezus (1 Sm 21,1-6),


na- tychmiast zauważy, że opisany czyn Dawida miał miejsce, nie kiedy najwyższym kapłanem był Abiatar, ale gdy był nim jego ojciec, Achimelek.

Innymi słowy to jeden z fragmentów pokazujących, że Ew . Marka bynajmniej nie jest nieomylna, lecz zawiera błędy.

Mamy totalne różnice w opisie sytuacji w ogrójcu, Jan nie wspomina o rozterce i strachu Isusa, ale raczej wspomina, że Isua miał pełną świadomość swojej misji i żył w wyczekiwaniu spełnienia tej misji.
‘Po to przyszedłem’ , dla tej chwili…

Isus, który sam był żydowskim „nauczycielem", uznawał autorytet Tory —oraz innych żydowskich ksiąg—i nauczał interpretacji żydowskich świętych ksiąg
Należy przy tym pamiętać !!!

BOŻE PRAWA SĄ NIENARUSZALNE!!!

BOŻY CHARAKTER NIEZMIENNY!!!


Nie może, zatem istnieć różnica między atrybutami Boga ST z Bogiem NT.

Isus nie mógł nauczać o odmiennych cechach Ojca- czego dowodem jest Ew. Jana!!!

Jednym z wymienionych źródeł pierwotnym jest dokument nazywany przez badaczy „źródłem Q", który prawdopodobnie stanowił zbiór mów Jezusa.

Tekst ten został rzekomo skopiowany przez Mateusza i Łukasza w tych partiach ich Ewangelii, gdzie, korzystając z owego „źródła", przytaczali nauki Isusa(choćby obecne w obu Ewangeliach modlitwę Ojcze Nasz i Błogosławieństwa).

Na początku to Apokalipsa Piotra i Pasterz Hermasa, cieszyły się ogromną popularnością w licznych wspólnotach chrześcijańskich w pierwszych wiekach istnienia „Kościoła”, kiedy, te 3 ewangelie nie były jeszcze ogólnie znane.

Interesujące, że pierwszy chrześcijański komentarz do jakiegokolwiek tekstu biblijnego, o którym posiadamy pewne informacje, pochodzi od autora uznanego za heretyka, a mianowicie od gnostyka z drugiego wieku o imieniu Heraklion. Tekst, o którym mówię, to komentarz do Ewangelii Św. Jana

Isus, który uznawał Torę za Pismo pochodząc wprost od Boga, a zatem przeniknięte boskim autorytetem.
Dlatego właśnie Jezus wykładał swoim uczniom sens Pisma, a pierwsi chrześcijanie — jego wyznawcy — uznali księgi ST Biblii za „własne”. W każdym razie dla autorów Nowego Testamentu, włączając najwcześniejszego z nich, Pawła, słowo „Pisma" określało żydowską Biblię, czyli zbiór ksiąg, które Bóg dał ludowi wybranemu i w których przepowiedziano nadejście Mesjasza — Chrystusa.


Dziwne, zatem wydaje się, że na przykład w Kazaniu na Górze Jezus przedstawia przykazania, które Bóg dał Mojżeszowi, a następnie podaje ich własną, radykalniejszą interpretację, zaznaczając przy tym, iż to jego wykładnia jest, by tak rzec, wiążąca.

Widać to również w tak zwanych antytezach z 5. rozdziału Ewangelii

Mateusza:
Cytat:
„Słyszeliście, że powiedziano przodkom: Nie zabijaj! [jedno z Dziesięciu Przykazań]. A Ja wam powiadam: «każdy, kto się gniewa na swego brata, podlega sądowi» '


Takie wypowiedzi Jezusa, ukazujące jego własną interpretację Prawa, brzmią, jakby miały być ważniejsze niż samo Prawo.

Około połowy drugiego stulecia podczas chrześcijańskich nabożeństw sporo czasu poświęcano publicznemu czytaniu Pisma. Z gorąco dyskutowanego fragmentu dzieła Justyna Męczennika, chrześcijańskiego apologety i intelektualisty, możemy się na przykład dość dokładnie dowiedzieć, jak wyglądały nabożeństwa w jego rodzinnym Rzymie:

Cytat:
„W dniu zaś zwanym Dniem Słońca odbywa się zebranie w jednym miejscu wszystkich razem, i z miast, i ze wsi. Tedy czyta się pamiętniki apostolskie albo pisma prorockie, póki czas na to pozwala. Potem, gdy lektor skończy, przełożony daje żywym słowem upomnienie i zachętę do naśladowania tych nauk znakomitych (I ApoL 67).”

Dla mnie jest to kolejny dowód zwiedzenia Pawłowych zborów...

Kiedy Chrystus przez Jana podał Apokalipsę a w tym przekaz do zborów –

nie istniała w tedy żadna ewangelia i żadną z nich nie posługiwały się wymienione w Ap. zbory Chrystusowe.


Chrystus nie potwierdził im dania jakiegokolwiek z pism prócz Apokalipsy. Widać do zbawienia potrzebne jest jedynie to, co dane nam jest od Zbawiciela.

Tych różnic i sprzeczności jest znacznie więcej- ja nie byłam już wstanie dalej badać wątku...
Jednak uważam, że Sydony to nie Duch Boży i należy zbadać słowo i przekonać się samemu co jest natchnione i potrzebne do życia wicznego a co zmienione i mozna uznać tylko za przekaz historyczny tak jak pisma Pawła...




Dla ciekawych ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:44, 16 Lut 2014    Temat postu:

Dobrze Elar że zwracasz uwagę na szczegóły,tesz poddam coś pod rozwagę w kontekscie Twoich przykładów.Generalnie sprzecznosci nie podałeś.po prostu pewne wydarzenia, nie zostały zapisane.Ale kontekstu przekazu,brak zapisu nie zmienia.Dam Ci pod rozwage inny przykład.Czy ewangelia Marka,Mateusza,Jana,opisująca ukrzyżowanego Chrystusa Pan wraz ze złoczyncami,mówi coś aby jeden z nich przeprowadzał słynną rozmowe z Chrystusem Panem?otóż Mateusz i Marek mówią,ze obaj urągali Panu,a Jan nic nie pisze o tym wydarzeniu Ci trzej wydaje sie,ze stanowia jednosć w stosunku,ale nie ewangelie pozostałych pisarzy Pawłowych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:56, 16 Lut 2014    Temat postu:

jawa sen napisał:
Dobrze Elar że zwracasz uwagę na szczegóły,tesz poddam coś pod rozwagę w kontekscie Twoich przykładów.Generalnie sprzecznosci nie podałeś.po prostu pewne wydarzenia, nie zostały zapisane.Ale kontekstu przekazu,brak zapisu nie zmienia.Dam Ci pod rozwage inny przykład.Czy ewangelia Marka,Mateusza,Jana,opisująca ukrzyżowanego Chrystusa Pan wraz ze złoczyncami,mówi coś aby jeden z nich przeprowadzał słynną rozmowe z Chrystusem Panem?otóż Mateusz i Marek mówią,ze obaj urągali Panu,a Jan nic nie pisze o tym wydarzeniu Ci trzej wydaje sie,ze stanowia jednosć w stosunku,ale nie ewangelie pozostałych pisarzy Pawłowych.


Musisz wziąć pod uwagę, że Jan był osobiście przy ukrzyżowaniu i w ostatnich chwilach przed śmiercią Isusa, czyżby nie zauważył że skazańcy Mu urągali?
Sami byli ukrzyżowani i odczuwali taki sam ból i zmęczenie jak Chrystus, chyba nie chciało im się gadać, a już na pewno nie było im do śmiechu Very Happy.

Po twoim poście widać, że nie przeczytałeś mojego, sorry ale taka rozmowa to poziom warzywniaka. Pokazałem przynajmniej kilka sprzeczności, wiem że post jest długi, ale proszę o rzeczową krytykę.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 23:58, 16 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 0:20, 17 Lut 2014    Temat postu:

Jan po prostu nie wspomina o złoczyncach,ale to nie znaczy,ze przeczy Markowi i Mateuszowi.Czy Twoje przykłady Elar,zmieniają nauke Chrystusa Pana,albo ewangelie o królestwie Boga?.oczywiście ze nie,to są sprawy dla prawdy,nie istotne.Dałem przykład z ukrzyżowaniem ,żeby wskazać istotną szkodliwosc nauk.W moim przykładzie zmienia sie cala nauka Pana,bo by znaczyło ze można grzeszyć całe życie,a wystarczy wypowiedzieć magiczne słowa i jest się zbawionym,mało tego odrazu w Królestwie Niebiańskim,tam gdzie mieszkanie dla 144000 czystych sprawiedliwych z pokolenie Izraela.Cóż wiara?demony też wierzą,a drżą.A Twoją sugestie z warzywniakiem odpuszczę sobie.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:21, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 0:27, 17 Lut 2014    Temat postu:

Jawa sen, czy Ty dobrze przeczytałeś powyższy tekst??

Dla Ciebie podanie, że po Chrzcie Isus poszedł na pustynię, gdy Jan pisze że juz od następnego dnia zaczął zbierać uczniów

to nie sprzeczność????

Podanie przez Mat. że Isus przyszedł tylko do Zydów, gdy u Jana- Isus pierwszej Samarytance mówi o tym że jest mesjaszem i siedzi tam 2 dni.

- to nie sprzeczność???

Podawanie sprzecznych ze sobą wydarzeń typu, przepędzenie kupców ze świątyni, uczta u Łazarza, ostatnia wieczerza itd.

--to nie sprzeczność???

Mat 5 :(46) Bo jeślibyście miłowali tylko tych, którzy was miłują, jakąż macie zapłatę Czyż i celnicy
tego nie czynią
(47) A jeślibyście pozdrawiali tylko braci waszych, cóż osobliwego czynicie Czyż i
poganie tego nie czynią
a Jan;
(J 15:12) Takie jest przykazanie moje, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem.
(J 15:13) Większej miłości nikt nie ma nad tę, jak gdy kto życie swoje kładzie za przyjaciół swoich.
(J 16:27) Albowiem sam Ojciec miłuje was, dlatego że wyście mnie umiłowali i uwierzyli, że Ja od Boga wyszedłem.

- to nie sprzeczność???

Czyncie je przed ludzmi, tak aby widzieli (Mt 5 :16). Nie czyncie ich przed ludzmi, tak aby widzieli
(Mt 6: 2- 4).-

- to nie sprzeczność???

sprzeczności co do wyróżnienia niektórych Apostołów. np Piotra- ty jestes opoka na której zbuduje kościół.....??
gdzie u Jana wszyscy mieli sobie nogi umywać...

- To nie sprzeczność???

opis ukrzyżowania i zmartwychwstania ...

- to nie sprzeczność????

Sprzeczny dzień co do Ostatniej wieczerzy i paschy ...czy żyd mógł walnąć takiego Kaczora????

Nigdy a już na pewno nie Żyd pod natchnieniem Bożym!!!

- dla Ciebie to też nie sprzeczność?

A błędne podanie przez Mat. imienia Kapłana z tekstu przytoczonego z 1 samuela

- to nie sprzeczność???

A może Duch Boży nie pamiętał, kto wtedy był kapłanem...?
Nie możliwe!!!

A zmiana charakteru Bożego między ST a NT - kiedy Bóg jest niezmienny i jego prawo też

- to też nie sprzeczność???

itd / itd/itp.

- sprzeczności dotyczących w opisach sytuacji i miejsc i czasu , gdzie różnice i sprzeczności są powalające już nie będę wypisywać, bo sił mi brak...

Jeśli twierdzisz, że Elar nie wykazał żadnych sprzeczności - to albo masz problemy z analizą, albo się nam tu niezły warzywniak zrobił....

Nie chodzi o to, by udowadniać coś na siłę ale już wielokrotnie były tu wykazane bardzo ważne kwestie , które pozwoliły by nam sercem wyjść z babilonu.

Jednak za każdym razem są one albo niezauważane, pomijane- zwłaszcza przez tych, którzy szczególnie powinni dociekać PRAWDY, albo lekceważone i ignorowane ,czy tez zakrywane postami nie na temat...

Jeśli nadal będzie to tak wyglądać to szkoda czasu...

Myślałam, że Wy jesteśmy tu po to by szukać prawdy i ze podejmiecie się rozważenia, każdej trudnej hipotezy, czy materiału, aby tylko dojść sprawiedliwych, prawdziwych wniosków

Jednak widzę ostatnio, że się cofamy ... do poziomu warzywniaka

Przykro mi i przepraszam, jeśli kogoś uraziłam...

Jednak liczyłam na merytoryczną analizę a nie spychologię tematu...

To forum miało słynąć z rzetelnej pracy i dociekania prawdy...
mydlić oczka to sobie możemy na zbawienie.pl
tam choćbyś 1000 razy wykazał że białe jest biale, a czarne jest czarne - to Ci będą powtarzać, że jest różowe.

Konfrontowałam ten post z wieloma osobami i nikt nie zaprzeczał że są tam dość ważne sprzeczności, błędy i niedopowiedzenia.
Ważne by się zastanowić czy takie cechy moze zawierać pismo natchnione,... co jest tego przyczyną i co z tym mamy zrobić...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:55, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewordwatcher
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 512 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Perth, Australia

PostWysłany: Pon 1:03, 17 Lut 2014    Temat postu:

Główna myśl i lecę do pracy.

Ewangelia Jana była pisana jako ostania i Jan wiedział dokładnie co było w innych Ewangeliach i tego nie powtarzał.

Prawo Boże niezmienne?

Owszem ale jest zastosowane lub nie w takich czy innych przypadkach.

Oryginalnie za złamanie sabatu była śmierć!

Ewangelia Mateusza jest nie do podważenia i jest fundamentem Chrześcijaństwa.

Czy Duch Boży nadzorował każe słowo czy też każdą wypowiedź Chrystusa. Oto punkt do rozważenia.

Miecze były potrzebne w tamtych czasach do obrony przez zwierzętami, np. psami, których było wiele.

Podważenie Mateusza daje natychmiast zielone światło do walki zbrojnej przeciwko rządom!


Objawienie nie zapowiada żadnej zbrojnej walki przeciwko Nefilimom i władzom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 1:17, 17 Lut 2014    Temat postu:

thewordwatcher napisał:
Główna myśl i lecę do pracy.

Ewangelia Jana była pisana jako ostania i Jan wiedział dokładnie co było w innych Ewangeliach i tego nie powtarzał.

Prawo Boże niezmienne?

Owszem ale jest zastosowane lub nie w takich czy innych przypadkach.

Oryginalnie za złamanie sabatu była śmierć!

Ewangelia Mateusza jest nie do podważenia i jest fundamentem Chrześcijaństwa.

Czy Duch Boży nadzorował każe słowo czy też każdą wypowiedź Chrystusa. Oto punkt do rozważenia.

Miecze były potrzebne w tamtych czasach do obrony przez zwierzętami, np. psami, których było wiele.

Podważenie Mateusza daje natychmiast zielone światło do walki zbrojnej przeciwko rządom!


Objawienie nie zapowiada żadnej zbrojnej walki przeciwko Nefilimom i władzom.


Nie ma sprawy , przedstawiliśmy dowody szczegółowe pasowało byś przedstawił dowody na twoje główne myśli.

Ja wstałem i powiedziałem i napisałem teraz twoja kolej .
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 1:26, 17 Lut 2014    Temat postu:

Estero,elar oboje daliscie duzo przykładów,ale w gęstości ich każdy z nich z osobna ginie.Strzelacie jak z pepeszy,ale pepesza ma to do siebie,ze rzadko trafia.Nie w głowie mi przepychanki,dałem przykład pod rozwagę,zrobiliście z nim co chcieliscie.CYT Czyncie je przed ludzmi, tak aby widzieli (Mt 5 :16). Nie czyncie ich przed ludzmi, tak aby widzieli
(Mt 6: 2- 4).- Oba wersety nie mają nic wspólnego ze sobą.Jeden mówi o podobaniu się Bogu,drugi podobaniu się ludziom.Cyt.Jawa sen, czy Ty dobrze przeczytałeś powyższy tekst??

Dla Ciebie podanie że po Chrzcie Isus poszedł na pustynię, gdy Jan pisze że juz od następnego dnia zaczął zbierać uczniów

to nie sprzeczność????

Podanie przez Mat. że Isus przyszedł tylko do Zydów, gdy u Jana Isus Samarytance mówi o tym że jest mesjaszem i siedzi tam 2 dni.

- to nie sprzeczność???Estero, czy przychodząc tylko do Izraelitów,nie mógł spotkać samarytanki i być u niej dwa dni? Elar napisał CYT.» Według ew. Mateusza i Marka, Duch Święty celowo może prowadzić ludzi do kuszenia! Czyż nie jest to bluźnierstwo przeciwko Duchowi Świętemu? Poza tym czy diabeł tak naprawdę mógł kusić Syna Boga, w sensie czy książę słuchałby bajań odźwiernego? A ja się Ciebie Elar pytam,a jak sie modlisz? CYT> i nie wódz nas na pokuszenie.Jeszcze niczego nie zanegowałem z tego co piszecie,ani nie zgodziłem sie z ty,ale sie pytam,jakie wasze przykłady mają znaczenie dla prawdy objawionej,co to zmienia?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 1:34, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waldek S
Gość






PostWysłany: Pon 10:42, 17 Lut 2014    Temat postu:

@estera, Mariusz, elar.
Zgadzam się z tym co powiedziała jawa sen, podaliście dużo za dużo materiału do przeanalizowania.
Moim zdanie należy zacząć o jednego dwóch wersetów i nad nimi dokładnie się pochylić.
Żeby przeanalizować to wszystko co zapodaliście to trzeba tydzień analizować.
Mam propozycję, zacznijmy analizować sprawę od pierwszego wersu który jest kontrowersyjny do ostatniego, tylko musi to następować stopniowo, nie wszystko naraz.
W inny sposób możemy „wylać dziecko z kąpielą”.
Z pobieżnego zapoznania się z waszymi wypowiedziami, wyciągam wniosek, że tylko Ewangelia Jana mogła być natchniona przez Ducha Bożego.
Tylko, że i w E Jana również można znaleźć „kontrowersję”, na pierwszy rzut oka.
Cytat:
(29) Nazajutrz ujrzał Isusa, idącego do niego, i rzekł: Oto Baranek Boży, który gładzi grzech świata.
(30) To jest Ten, o którym powiedziałem: Za mną idzie mąż, który był przede mną, bo pierwej był niż ja.
(31) I ja go znałem; lecz dlatego przyszedłem, chrzcząc wodą, aby był objawiony Izraelowi.
(32) Jan świadczył też, mówiąc: Widziałem Ducha, zstępującego z nieba jakby gołębica; i spoczął na nim.
(33) I ja go nie znałem; lecz Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, rzekł do mnie: Ujrzysz tego, na którego Duch zstępuje i na nim spocznie, Ten chrzci Duchem Świętym.
(34) A ja widziałem to i złożyłem świadectwo, że ten jest Synem Bożym.
E Jana 1.

Wersety:
(31) I ja go znałem; …
(33) I ja go nie znałem;…
Widać z tego zestawienia, że trzeba być bardzo ostrożnym.
Trzeba się zastanowić które słowa należały do którego Jana, a już widać, że nie będzie to łatwe.
Dlatego tak ja napisałem wcześniej, musimy zacząć od samego początku, i powoli.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:06, 17 Lut 2014    Temat postu:

Waldek S napisał:
@estera, Mariusz, elar.
Zgadzam się z tym co powiedziała jawa sen, podaliście dużo za dużo materiału do przeanalizowania.
Moim zdanie należy zacząć o jednego dwóch wersetów i nad nimi dokładnie się pochylić.
Żeby przeanalizować to wszystko co zapodaliście to trzeba tydzień analizować.
Mam propozycję, zacznijmy analizować sprawę od pierwszego wersu który jest kontrowersyjny do ostatniego, tylko musi to następować stopniowo, nie wszystko naraz.
W inny sposób możemy „wylać dziecko z kąpielą”.
Z pobieżnego zapoznania się z waszymi wypowiedziami, wyciągam wniosek, że tylko Ewangelia Jana mogła być natchniona przez Ducha Bożego.
Tylko, że i w E Jana również można znaleźć „kontrowersję”, na pierwszy rzut oka.
Cytat:
(29) Nazajutrz ujrzał Isusa, idącego do niego, i rzekł: Oto Baranek Boży, który gładzi grzech świata.
(30) To jest Ten, o którym powiedziałem: Za mną idzie mąż, który był przede mną, bo pierwej był niż ja.
(31) I ja go znałem; lecz dlatego przyszedłem, chrzcząc wodą, aby był objawiony Izraelowi.
(32) Jan świadczył też, mówiąc: Widziałem Ducha, zstępującego z nieba jakby gołębica; i spoczął na nim.
(33) I ja go nie znałem; lecz Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, rzekł do mnie: Ujrzysz tego, na którego Duch zstępuje i na nim spocznie, Ten chrzci Duchem Świętym.
(34) A ja widziałem to i złożyłem świadectwo, że ten jest Synem Bożym.
E Jana 1.

Wersety:
(31) I ja go znałem; …
(33) I ja go nie znałem;…
Widać z tego zestawienia, że trzeba być bardzo ostrożnym.
Trzeba się zastanowić które słowa należały do którego Jana, a już widać, że nie będzie to łatwe.
Dlatego tak ja napisałem wcześniej, musimy zacząć od samego początku, i powoli.


Tu wkradł się błąd , te wersety są z tym zwrotem identyczne czy to 31 czy tez 33 , wszedzie jest "I ja go nie znałem", sprawdzałem nawet w interlinearnym.

Dawaj dalej Laughing
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:11, 17 Lut 2014    Temat postu:

Dziękuje Waldku za merytoryczne podejście,
zrozumcie to nie jest zamach na biblię ale zarówno Elar jak i Ja chcieliśmy się przekonać - Ile i jakie są te sprzeczności między Janem Mateuszem I Markiem.

Mimo poświęconemu czasu, analiza i moja i Elara jest zrobiona po łebkach. Co zresztą wykazałeś pierwszych wersetach Jana. Za co Ci dziękuję.

Masz rację dla mnie - mój materiał jest czytelny ponieważ ja sama szukałam je w ewangeliach, nie skupiłam się w ogóle na datach i miejscach - chyba ze coś było tak mocno rażące jak ta sytuacja z przepędzeniem kupców ze świątyni.

Ni ruszyłam Ewangelii Marka

Myślę że jeśli zrobiliśmy rzeczową analizę Łukasza - to możemy podjąć się i kolejnych ewangelii...

Po to by mieć świadomość i popatrzeć "Nierządnicy" na ręce...
zastanowić się po co dlaczego i jak do tego podchodzić.

Mam propozycję;

Proszę admina by przerzucił te posty do oddzielnego tematu, a my sobie będziemy je dzielić i powoli analizować.

Należy nadal również analizować ewangelie ponieważ mam świadomość że temat jest zaledwie liźnięty.





Ps. Muszę się ukorzyć i serdecznie przeprosić Warzywniak, jak się okazało ten temat został u nich dość rzeczowo i poważnie potraktowany, analizowany i nie bali się nawet udowodnienia, że ojcowie kościoła fałszowali biblie przez wieki i wykazali co na pewno jest dopisane i przerobione.
Przepraszam i obiecuję, że to się więcej nie powtórzy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewordwatcher
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 512 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Perth, Australia

PostWysłany: Pon 12:27, 17 Lut 2014    Temat postu:

Miałem trochę czasu na przemyślenie i odniosę się do powyższych postów.

Jest oczywiste, że są rozbieżności pomiędzy Ewangeliami. Nie ulega to żadnej wątpliwości.

Mamy jednak wszystkie informacje, potrzebne nam do zbawienia. I to jest najistotniejsze w całej tej dyskusji.

Ewangelia Jana była pisana jako ostania i Jan najprawdopodobniej wiedział o tym., co napisano wcześniej.

Powtarzanie po Mateuszu czy Marku nie było konieczne i nie miałoby żadnego sensu.

Natomiast rozbieżności pomiędzy Ewangeliami - czasami są to błędne wnioski - jak przykład z Samarytanką. Była ona Izraelitką jak każdy Samarytanin.

Kiedyś studiowałem dokładnie Ostatnia Wieczerzę i znalazłem, że były odmienne nazewnictwa i nomenklatury. Posiłek przed Paschą nazywał się Sederem a także był uznawany za sabat, podobnie jak Pascha czy inne święta.

Cudzołożnik, który uczestniczył w akcie seksu mógł po prostu uciec, nierozpoznany - facet był szybszy a babę złapano i dlatego tylko ją przyprowadzono.

Wiele z owych różnic można z łatwością wyjaśnić ale wymaga to sporo czasu, którego wielu z nas brakuje.

Czyli czas to jeden problem, a powody to problem drugi.

Niestety powody ataku na Mateusza trzech osób nie są wyłuszczone jasno i pada stanowcze stwierdzenie, że Ewangelia Mateusza jest fałszywa.

Zwłaszcza jednym z motywów jest fakt, ze miłowanie nieprzyjaciół wyraźnie przeciwnikom Mateusza nie pasuje.

Nauka ta była i jest nadal fundamentalną nauką Chrystusa i są znane poważne dowody.

Wszyscy pierwotni Chrześcijanie byli znani z tego, że nigdy nie bronili się orężem przeciwko Żydom czy Rzymianom. Na arenie Rzymu Chrześcijanie ginęli także bez walki, z apostołem Piotrem włącznie.

W okresie przed nicejskim, czyli 325 r n.e. nie mamy żadnych przykładów jakichkolwiek walk wojsk chrześcijańskich przeciwko jakimkolwiek przeciwnikom.

A to jest oczywiste potwierdzenie kazania na górze, które występuje tylko w Mateusza i wyraźnej niechęci do walki z nieprzyjaciółmi. Czyli pierwsi Chrześcijanie wyznawali Mateusza - miłuj nieprzyjaciół swoich!

Najwcześniejsza oraz dalsza historia Chrześcijaństwa także to potwierdza, i jedynie siepacze Watykanu, Różokrzyżowcy, Templariusze i Krzyżacy mordowali z uciechą i dla zabawy wszystko, co się poruszało.

Miliony Chrześcijan zginęło w Inkwizycji nie walcząc zbrojnie z tymi oczywistymi zbrodniarzami.

Czy owi bracia, nie znający dokładnie Biblii zginęli bez potrzeby i nadaremno!? Piotr i reszta apostołów także?

Nie mam wątpliwości, że istnieją gdzieś inne źródła, znacznie bogatsze, które szatan ukrył przed nami a w zamian dał nam Pawła. Bóg najwyraźniej na to wyraził zgodę wiedząc, że nie uczyni to nam żadnej szkody

W żadnej Ewangelii nie mamy precyzyjnego opisu Isusa po zmartwychwstaniu oraz Jego wniebowstąpienia

To byłoby wielce budujące dla nas wszystkich, a tak mamy zaledwie kilka nieśmiałych zdań.

Najwyraźniej siły szatana wynegocjowały u Boga taki stan rzeczy.

Spójrzmy na to z zupełnie innej strony.

Czy jakiekolwiek różnice mają dla nas żywotne znaczenie? Czyż nie wiemy cóż mamy robić aby uzyskać zbawienie?

Czyż nie znamy w wielu detalach planu Bożego i nie widzimy, ze Jego proroctwa spełniają się w zadziwiająco dokładny sposób?

Wiem z wielu źródeł, że Objawienie niemal się nie załapało do Kanonu.

Najwyraźniej Bóg zadecydował, że ta księga musi być znana wszystkim i z wielką niechęcią została w końcu dołączona do NT.

Objawienie ma i miało bardzo wielu przeciwników z powodu wielu niezbitych proroctw i bardzo konkretnych ostrzeżeń.

Co jest najważniejsze - właśnie Objawienie jest dla nas najważniejszą księgą biblijną!

Cytat:

Objawienie 22:18 Co do mnie, to świadczę każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: Jeżeli ktoś dołoży do nich, dołoży mu Bóg plag opisanych w tej księdze; 19 A jeśli ktoś ujmie coś ze słów tej księgi proroctwa, ujmie Bóg z działu jego z drzewa żywota i ze świętego miasta, opisanych w tej księdze.
20 Mówi ten, który świadczy o tym: Tak, przyjdę wkrótce. Niech tak się stanie przyjdź, Panie Isusie! (BM)


Ponownie... księga Objawienia także nie wspomina o walce Chrześcijan z wrogami ale o ucieczce i pomocy Boga. Czyli mamy kolejne potwierdzenie kazania na górze, aby miłować nieprzyjaciół i się za nich modlić.

Mamy w Objawieniu i tylko w Objawieniu najważniejsze ostrzeżenie Boże dla człowieka. Nie brać znaku Bestii. Ważniejszego przykazania nie ma!

Zwróćmy uwagę na Boży sąd nad światem opisany w Objawieniu.

To nam da bardzo wiele do myślenia.

Objawienie 9:18 Od tych trzech plag, to jest od ognia i od dymu, i od siarki, wychodzących z ich pysków, wyginęła trzecia część ludzi.

Czyli Bóg wykonał wyrok na satanistach, hybrydach i Nefilimach.

Jedna trzecia to olbrzymia proporcja w stosunku do całej ludzkości. To kilka miliardów ludzi!

Ale najciekawsze jest poniżej.

20 Pozostali ludzie, którzy nie zginęli od tych plag, nie odwrócili się od uczynków rąk swoich, nie przestając oddawać czci demonom Oraz bałwanom złotym i srebrnym, i spiżowym, i kamiennym, i drewnianym, które nie mogą ani widzieć, ani słyszeć, ani chodzić, 21 I nie odwrócili się od zabójstw swoich ani od swoich czarów, ani od wszeteczeństwa swego, ani od kradzieży swoich.


Czyli wniosek nasuwa się prosty. Sataniści będą doskonale wiedzieli co się dzieje i świadomie będą ginęli. Część z nich nie zginie ale śmierć jednej trzeciej nie zmieni ich pozycji w stosunku do Baranka.

Wyjątkowy aspekt miłosierdzia Bożego dla tego typu ludzi, którym w takim momencie Bóg nadal da szansę na zmianę trybu życia i w rezultacie zbawienie.

Ucisk przeżyje Wieka Rzesza i nic dziwnego. Oni nie zajmują się satanizmem, morderstwami i czarami.

Pomijamy najważniejsze aspekty Objawienia i szukamy... przecinków w Ewangeliach.

Nie bez przyczyny aniołowie będą głosić Ewangelię oraz będzie głoszenie dwóch świadków Boga, połączone z wieloma cudami, które potwierdzą w pełni ich pełnomocnictwo i misję.

Najwyraźniej owi świadkowie ukażą nam całą rzeczywistość oraz ukażą wszystkie zniszczone zwoje czy schowane. Kto wie, czy nie pokażą nam wyświetlonych scen z życia, śmierci, zmartwychwstania oraz nauk naszego zbawiciela, Isusa Chrystusa.

Podsumowując...

Mamy zaledwie skrawki informacji, w pewnym stopniu skażonych czyli Ewangelie. I to nam w zupełności wystarcza, pomimo usilnych prób szatana aby i to skazić, ośmieszyć oraz najlepiej usunąć całkowicie z naszego życia.

Wiemy wystarczająco dokładnie dokąd zmierzamy i rozdzielanie włosa na czworo jest zupełnie bezsensowne.

Znamy Ewangelię i wiemy jak powinniśmy postępować, ponieważ wielu z nas Bóg zamienił serca kamienne na serca mięsiste i wpisał w nie swoje Prawo.

Jak już wielokrotnie pisałem, nie ze znajomości wersetów będziemy zbawiani ale z naszych uczynków.

Jakich uczynków? Z fundamentalnych przykazań - miłuj Boga, bliźniego o0 módl się za twoich nieprzyjaciół, aby jednak także poznali prawdę.

Z tej przyczyny nie nam dany jest sąd o innych, ale sąd należy tylko i wyłącznie do Boga.

My możemy jedynie decydować, czy przyjaźnić się ze złoczyńcami czy się za nich modlić ale trzymać z daleka.

Jedyny sąd, jaki jest nam dozwolony.

Nie zapominajmy jednej rzeczy.

Porwanie wszystkich nas zaskoczy i Isus wyraźnie to zapowiedział. Czyli interpretacja pewnych proroctw będzie nieprawidłowa.

Być może wynik skażonych tekstów - kto wie.

I tak mamy więcej materiału biblijnego niż jesteśmy w stanie z niego skorzystać.

Do doskonałości jest nam jeszcze bardzo daleko.

Skupmy się wprowadzaniu w czyn Bożych przykazań a ocenę Jego Prawa czy interpretacji tegoż Prawa przez Jego Syna postawmy Bogu.

Nie od tego zależy nasze zbawienie. Very Happy

PS. Właśnie przed moim postem wskoczyło podczas mego pisania kilka innych i na szybko odpowiem Waldkowi.

Taka analiza jest zupełnie niepotrzebna. Cóż to da komuś? Czyż nie wiemy, że są pewne małe różnice i wszystkiego i tak nie mamy?

Z Pawłem była inna sprawa. Paweł został natychmiast rozpoznany przez wielu i jego doktryny to była i jest nadal masakra Słowa Bożego. Nawet Objawienie i nim mówi pośrednio!

Ale Mateusz niczego w sumie nie zmienił a jego relacja Kazania na Górze jest najwspanialszą częścią Nowego Testamentu, potwierdzona czynami wielu chrześcijan z apostołkami włącznie, którzy za to właśnie bez walki życie swoje oddali.


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez thewordwatcher dnia Pon 12:33, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:54, 17 Lut 2014    Temat postu:

Jeżeli podane wczesniej przykłady z Mateusza są manipulacją,to jaki cel manipulator chciał osiągnąć tym konkretnymi przykładami w czym by to nas zwiodło.?Czy napewno nie ma innego rozwiązania jak oszustwo w tych przykładach,rozważyliście to?Jan opisuje to, co działo sie z Chrystusem Panem, po uwięzieniu Chrzciciela Jana.Zaś kuszenie było przed.Jaki cel by miało zmyślenie opisu kuszenia na pustyni? Miłosć w naukach Chrystusa Pana,to jest podstawa,kochając Boga i zachowując Jego zakon,przykazania,nie ma szans zebyśmy nie wiedzieli kiedy i jak stosowac miłosć.Miłość nie zabrania,być oburzonym na niegodziwosć i obrony fizycznej przed złem.Ale to serce podpowiada jak bardzo nie tolerujemy zła.Każdy ma inny próg wytrzymałosci na zło i to jest dobre.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 13:46, 17 Lut 2014    Temat postu:

Jawasen, nie ma sensu z tobą dyskutować w tym temacie...
Materiał przedstawiony jest obszerny, ale też nie jest to nic nowego. Wstawiliśmy materiał w pojedynczych postach aby nie zaśmiecać tematu oraz aby każda osoba szukająca tych tekstów nie pogubiła się.



Henryku, w swojej argumentacji zarzucasz nam skrajność, samemu przy tym obstając przy innej. Sugerujesz abyśmy miłowali demony i hybrydy razem z ich siepaczami, a osoby o innym poglądzie mają jakoby nawoływać do powstania armii i walki z rządami.

Armia Boga na Ziemi istniała gdy istniało prawdziwe królestwo Izraela, i w tych czasach wrogów Boga tępiono bezlitośnie, jak m.in. w czasach sędziów, Saula i Dawida. Gdyby istniało podległe Bogu państwo Izraela, nie manipulowane przez synagogę Szatana to Bóg na pewno wykorzystałby to państwo do wykonania wyroku na świat Szatana tak jak to robił w przeszłości okazując światu Swoją moc.

Świetny artykuł Henryku, który już zamieściłeś wcześniej
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Powszechnie głoszone jest w wielu kościołach i przez wielu ewangelistów i oczywiście przez naszych wrogów, że my chrześcijanie nie możemy mówić przeciwko ani przeciwstawiać się, ani unikać związków z niewierzącymi, ale zamiast tego kochać ich, przebaczać im kiedy oni występują przeciwko chrześcijanom, a nawet pomagać im w ich nieprawych czynach. Czy uświadamiasz sobie co wyrządzają nam te fałszywe doktryny by kochać każdego i przebaczać grzesznikom, którzy nie odpokutowali? Właśnie poprzez to, stajemy się tolerancyjni na wszelkiego rodzaju zło i pobłażamy tym, którzy je czynią. Powinniśmy raczej działać jak robili to nasi chrześcijańscy praojcowie, którzy nie tolerowali nieodpokuto-wanych grzechów i niegodziwości we wspólnocie. Zamiast tego karali złoczyńców i wyrzucali ze wspólnoty wszystkich grzeszników, którzy nie odpokutowali za swoje grzechy aby ci nie krzywdzili i nie zniszczyli chrześcijan. Mówi się nam, że nie jesteśmy w stanie reagować na rażące błędy, że musimy pogodzić się, tolerować, ochraniać i usprawiedliwiać grzeszników oraz wszelkie rodzaje ich grzechów jakich się dopuszczają w naszym sąsiedz-twie, miastach, stanach i narodach. Ogłupiają nas byśmy myśleli, że wykorzenianie i wypędzanie niegodziwców oraz złych ludzi z kraju to rzecz jakiej chrześcijanie nie powinni robić. Dlaczego musimy ich kochać i przebaczać im, nie nienawidzić ich oraz nie pozbywać się ich. Wszystkie rodzaje nonsensów z tym związane pochodzą z niezrozumienia prawdziwej nauki Jezusa Chrystusa. Nasz naród upada gdyż brak mu wiedzy. Oni nie wiedzą tak naprawdę czym jest prawdziwe chrześcijaństwo.


Jak widać pierwsi chrześcijanie nie tolerowali zła, ale równocześnie jak sugerujesz nie tworzyli też armii i nie walczyli z rządami.



Jeżeli cały świat, media i tzw. "autorytety" wpychają nam do gardeł miłowanie wrogów to czy nie powinniśmy się zastanowić czy tak jest w istocie?
Sam zawsze zwracałeś uwagę, że jeżeli świat i media panicznie coś reklamują to my nie powinniśmy się na to nabierać.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zbawieniecom.fora.pl Strona Główna -> Rozważania biblijne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 5 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin